Chiapudding med kardemumma & mango

Chiapudding med kardemumma & mango

Dessa godingar har jag rätt ofta klar i kylskåpet, till mellanmål eller del av frukost. Perfekt att göra klart på kvällen för kommande dag/dagar.
Vill man att det ska bli ”pudding” välj (kokosgrädde eller turkisk yoghurt) Till frukost blandar vi i proteinpulver då blir det en fullgod måltid! ”Om frukost, lunch paket här”

Ingredienser: 
1,25 dl valfri mjölkprodukt – (eller kokosmjölk, mandelmjölk)
ca 0,75 msk chiafrön
2-3 krm Kardemumma
1 – 0,5 dl Mango (finns i frysdisken)
1 mått proteinpulver då kan man utesluta chiafrön om man vill

Gör så här:
1, Blanda mjölkprodukt med chiafrön & kardemumman.
2, Gör gärna på kvällen, låt svälla 6-8 timmar. Rör gärna om ett par gånger
3,  Kör mangon i mixer och häll över när puddingen stelnat. Dekorera med färsk basilika
4, 1-2 portioner det beror ju på vem du är och vad du äter till. 

Se till att alltid ha det du ska äta färdigt för minst 1 dag framåt klart i kylskåpet när du går och lägger dig på kvällen. Alla dagar i veckan året runt.

Väl mött!

Lev Ditt Liv – 
Mia Ånemyr 

Specialist inom Livsstilshälsa, Författare & entreprenör
 

Mail: info@miaanemyr.se 
Telefon: 0706-204 206

Mia är utbildad inom ACT, TA, Dipl,kostrådgivare, ISOdieten coach, Hälsoinspiratör, Alkoholrådgivare, Entreprenörskap, Ekonomicoach & har tidigare arbetat 16 år inom akutsjukvård.