Grillade kycklinglår med rårissallad

Grillade kycklinglår med rårissallad!

  • 5-6 hg Kycklinglår
  • 0,5 msk Riven ingefära
  • 0,25 msk Chiliflingor
  • dl Råris
  • 1,5 msk Gurkmeja
  • st Apelsin
  • st Röd paprika
  • 150 gram Haricovert
  • dl Turkisk yoghurt till kall sås
  • Smaksätt med gräslök, vitlök, salt & peppar

Kycklinglåren:
Grilla dem eller stek i ugnen. Krydda dem med lite chiliflingor och riven ingefära.

Råriset:
Koka med gurkmejan, du får ett fantastiskt färgglatt ris som är hälsosamt för alla sinnen. Lägg på ett stort fat eller häll i burk. Det som passar er familj bäst. Blanda i haricovert, apelsin & paprika.

Kall röra:
Smaksätt turkiska yoghurten med gräslök, vitlök, salt & peppar

Smart att ha klart i kylen. Smaklig måltid!

Sponsra !

För att vi ska kunna  ge så mycket som följarna önskar i form av mat, recept, tips & lösningar behöver vi gå rakt på sak!
Sponsra gärna denna del med valfritt belopp,
genom att swisha till 0706-204 206
Sponsring från 200 kr genererar 4 veckoplanner. Recepten i veckoplanner, kommer i pdf och är utan tillsatser, naturliga smaker & utan vitt socker, som i handböckerna.  För alla som önskar äta bra mat.

– Mia Ånemyr
Specialist inom Livsstilshälsa, Författare & entreprenör

Mail: info@miaanemyr.se 
Telefon: 0706-204 206

Recept för alla!
Som önskar hållbar hälsa. Du har bestämt dig för nya steg, äta bättre, då kan du lika gärna göra det billigare och på mindre tid. Bra för ekonomin, miljön och familjehälsan.

Hur många portioner är recepten för?
En måltid, 100 – 150 gram protein / portion (Kött, fisk  & fågel)  5-6 hg = 4-5 portioner.

Går man ner i vikt av er kost?
– Ja om det finns övervikt att ta av, och inte några medicinska hinder