Hur en matdag kan se ut om man vill äta LCHQ / isofördelning.

 Hur en matdag kan se ut om man vill äta LCHQ / isofördelning.

Frukost:
Pizzaomelett 2-3 ägg, kyckling, tomater & ruccola. Kaffe, 2 st omegakapslar, 1 EHT. Eller en smoothis med bladspenat & ingefära på lättmjölk.
Smaksätt maten med gurkmeja, vitlök & mycket ingefära. Bra för kroppen & knoppen.
Som jag skriver i boken Mellanmål på väg. Planeringstips. Förbered, utgå i från kyl, frys & skafferi. När jag vaknar på morgonen börjar jag äta dagens intag = dygnsintag.

Räkna inga kcal, utgå ifrån proteiner. Ren skär muskelmat.

Mellanmål:
1 ½ dl keso naturell, blåbär & flagade kokosflarn

Lunch:
125 gram proteiner, kyckling, lax, nötfärs, kalvfärs, det mesta tilllagas i ugnen. Tillbehör i form av långsamma kolhydrater. är ofta wokade grönsaker, tomater & kalla såser/röror på turkisk yoghurt smaksatt med naturliga smaker.
Måltidsdryck,  vatten smaksatt med gurka eller lime.

Mellanmål:
Kallskuret, kalkonfilé, kycklingfilé, smoothis, matmuffins, ägg, mandlar, avocado. Eller en smoothis.

Middag:
100 gram proteiner, kyckling, lax, nötfärs, kalvfärs, det mesta tilllagas i ugnen. Tillbehör är ofta wokade grönsaker, quinoa och tomater. Kalla såser/röror på turkisk yoghurt smaksatt med naturliga smaker.
Måltidsdryck  vatten smaksatt med ex gurka eller lime

”Nattmackan”
Det som finns kvar från dagens meny. Det kan då bli en smoothis, en tapastallrik med räkor, kalkonrullar med paprika. En ”macka” kan vara fyllda paprika halvor med kesoröra osv.
För mig handlar det om att skapa hälsa. Inte bevattna min beroende hjärna. Vad behöver du vattna

Mer om Meny för en dag i länken nedan 

—– MENY FÖR EN DAG —

GÅ VÅR MATSVINNSSKOLA, HELT KOSTNADSFRITT –

MATSVINNS- SKOLANS 4 DELAR 

Sluta Banta – Börja Leva!
lyssna gärna på 
podden, bästa början, 
Omstartskalenderns 32 avsnitt!

Boken Mellanmål på väg & Adrians Kalasbok naturligt gott finns kvar på lagret. Bokpaketen med Mellanmål på väg ser jag botten på!!!! Medans Adrians Kalasbok naturligt gott finns fler till kanonpris till dig som vill ha bra fukost och mellanmålstips!

Har du någon fråga, synpunkt eller idé? Maila på info@miaanemyr.se

Sileo
– Mia Ånemyr

Entreprenör inom livsstilshälsa. Var rädd om dig

Mia är utbildad inom ACT, TA, Dipl, kostrådgivare, ISOdieten coach, Hälsoinspiratör, Alkoholrådgivare & har tidigare arbetat 16 år inom akutsjukvård.
Mia har gett ut böckerna Mellanmål på väg & Adrians Kalasbok naturligt gott,

Företagets hemsida   Mia Ånemyr