Måltidsordning för bästa hälsa

 Måltidsordning för bästa hälsa

  • kl 05,45 – 07,45
    1 dl havregryn/bovete, 1 dl mjölk/mandelmjölk, ½  dl  bär, 1 msk linfrön.
  • kl  9.00 – 10.00
    1 dl naturell/osötad kvarg/keso, ½ dl bär.
  • kl 11.00 – 13.00
    100 – 125 g Kött, fisk eller fågel. Tillbehör, wokade grönsaker, quinoa & tzatsiki
  • kl 14.00
    1 dl keso naturell, äpple och 6-8 st hasselnötter.
  • kl 16.00
    Ägg med lite grönsaker eller frukt/bär med, naturell/osötad kvarg
  • kl 17.00 – 19.00
    100 g kött, fisk eller fågel.  Tillbehör, grönsaker, råris eller potatis gärna lagad i ugnen.
  • kl 20.00 – 22.00 (nattmackan)
    Smoothis eller matsvinnsmuffins
  • Bästa drycken,  vatten smaksatt med bär, lime, örter. Med bubblor för en festligare känsla Ca 1½ – 2 liter / dag.  3 sportflaskor finns dagligen färdiga i  min kyl.
  • Hoppa över drycker med kalorier, light och sötade med sötningsmedel
  • Var  vaksam med alkohol. innehåller mycket kcal
  • Sätt inte upp för stora krav på dig. Du är bra som du är.

Måltidsordning, 3 huvudmål med 2-3 mindre måltider över dygnet ett bra riktmärke i en kost & livsstilsresa för alla.

Hur är det att äta kost smaksatt med naturliga smaker?

Ur Mellanmål på väg Kapitlet Unna sig! Unna sig hållbar hälsosam livsstil

En blandning av ISO & lågkohydratkost/LCHQ.
En bra måltidsordning för dig som är sugen att äta åt mitt håll (jag lagar veckans måltider på söndagar sedan över 22 år) ISOfördelning är lika del av protein, kolhydrater och fetter vid varje måltid 

Entreprenör inom Livsstilshälsa
Mia Ånemyr
info@miaanemyr.se

Mia Ånemyr
Mia är utbildad inom ACT, TA, Dipl,kostrådgivare, ISOdieten coach, Hälsoinspiratör, Alkoholrådgivare & har tidigare arbetat 16 år inom akutsjukvård.
Mia har gett ut böckerna Mellanmål på väg & Adrians Kalasbok naturligt gott

Företagets hemsida  Mia Ånemyr

/Mia är även överviktsopererad sedan 25 år/