Matjesilsallad till midsommar firandet 

Matjesilsallad till midsommar firandet

Gott att förberede dagen innan. Är det till picknick så gör färdiga matlådor till familjen. Ett bra sätt att anpassa måltidsordningen efter varje individs behov! En stor del inom livsstilsplanering att lära in hur dygnsintaget är för varje individs näringslära!
På bilden är det
Kokta kroknäbbar
Rödlök
Gräslök
Matjesill
Tomater
Vattenmelon
Basilika
Komplettera med kokta ägg för att öka  proteinintaget för dig som bör äta halva tallriken med just proteinvalen!
Toppa med Gräddfil med färska örter, basilika & thaibasilika. Har du ej smakat färsk thaibasilika? Gör det. 

 

Om Veckomatlagning… planerar handling genom ekonomismarta val i butiken, att alltid laga flera rätter på samma gång, grunden att kyl, frys och skafferi är redo tillsammans med den inneboende kocken som finns i varje individ. –

I matsvinnsskolan finns mer om ”tänket” se blogg Ekonomi – Matsvinns inspiration

– Vi lär dig tänka på nytt sätt i utbildningen, platsoberoende friskvård.

I bloggens del matsvinns inspiration finns matsvinns skolan

Vi rekommenderar LCHQ 

Handboken Mellanmål på väg grundtänket + näringslära i olika kapitel, det beror på vem du är vad du bör äta. –

Bloggen i kategori:  Som en innehållsförteckning i en bok. Bloggen på företaget miaanemyr.se ger vi inspiration till att gå från tanke – till handling och Acceptans.

Ät & Njut!

/Mia Ånemyr

Vi erbjuder olika utbildningar & produkter inom Livsstilshälsa. Välkommen att ”Klicka här”