Ratatouille – perfekt tillbehör med långsamma kolhydrater!

Ratatouille – perfekt tillbehör med långsamma kolhydrater!

Ingredienser denna vecka var följande!
Aubergin
Röd lök
Vitlök
Zucchini
Paprika
Passerade tomater
Skvätt vatten
Pressad lime
Färsk basilika

Skär grönsakerna till små bitar, bryn allt i en gryta ca 10 min. Tillsätt krossade tomater och krydda, pressa i lime. Ratatouille går bra att förbereda samt frysa in till kommande måltider.

Smakar alltid olika för det beror ju på vilka grönsaker som finns hemma. Ni vet Rester helt vanlig mat, se Mellanmål på väg delen om mat och miljösmarta lösningar!

Tips!
Nu till jul är det jättegott att tillsätta saffran i Ratatouillen till julkalkonen eller kycklingen. Griskött är inget som jag väljer att äta men alla väljer olika och vet du att det är så bra.

Tänk den dagen min polett ramlade ner i mig att jag förstod att det är mina val som leder mig till min framgångsväg i ALLT! Lovar att det började städas i mitt liv den dagen.

Vad behöver du städa bort för att få plats med din motivation?

”Människor är som pusselbitar, det finns alltid två som passar ihop”

Sluta Banta – Börja Leva i omstartskalendern finns 1 avsnitt våga ta reda på vad ALLT ör för dig! 

Du är bäst!
Sol Mia på Sileo
info@miaanemyr.se

Alla kan bli sitt bästa jag – Vi utbildar vuxna till goda ledare. Våga ta steget du med!