Ratatouille – perfekt tillbehör med långsamma kolhydrater!

Ratatouille – perfekt tillbehör med långsamma kolhydrater!

Ingredienser denna vecka var följande!
Aubergin
Röd lök
Vitlök
Zucchini
Paprika
Passerade tomater
Skvätt vatten
Pressad lime
Färsk basilika

Skär grönsakerna till små bitar, bryn allt i en gryta ca 10 min. Tillsätt krossade tomater och krydda, pressa i lime. Ratatouille går bra att förbereda samt frysa in till kommande måltider.

Smakar alltid olika för det beror ju på vilka grönsaker som finns hemma. Ni vet Rester helt vanlig mat, se handboken Mellanmål på väg delen om mat och miljösmarta lösningar!

Tips!
Nu till jul är det jättegott att tillsätta saffran i Ratatouillen till julkalkonen eller kycklingen. Griskött är inget som jag väljer att äta men alla väljer olika och vet du att det är så bra.

Tänk den dagen min polett ramlade ner i mig att jag förstod att det är mina val som leder mig till min framgångsväg i ALLT! Lovar att det började städas i mitt liv den dagen.

Vad behöver du städa bort för att få plats med din motivation?

”Människor är som pusselbitar, det finns alltid två som passar ihop”

I Omstartskalendern finns 1 avsnitt våga ta reda på vad ALLT ör för dig! 

LCHQ är en väldigt bra livsstil om man har problem med Hypoglukemi balanserar blodsockret så man kan undvika dippar så gott det nu går! Mer om LCHQ HÄR

Med bättre planering & framförhållning blir veckans måltider roligare, godare och mer hälsosamma. Det är tidseffektivt att laga och förbereda veckans måltider på söndagar, så slipper du lägga tid på det i veckan

Vi finns för dig!
Mia på Företaget Sileo

Maila: info@miaanemyr.se 
Ring!  0706-204 206

Ansluten friskvårdsleverantör HÄR” 
Recpeten? Inspiration till hållbar hälsofrämjande livsstil!
Mindre stress mer hälsa. Planering A-O ur handboken Mellanmål på väg

Ta Steget & se hur våra tjänster & produkter kan hjälpa dig lösa ev problem inom livsstilshälsan ”HÄR”

Alla kan bli sitt bästa jag – Vi utbildar vuxna till goda ledare. Våga ta steget du med!