Veckomeny Gastric bypass/Gastric sleeve överviktsopererad

Veckomeny Gastric bypass/Gastric sleeve överviktsopererad!

Det viktigaste är att ta reda på VARFÖR till Övervikten. Då blir det lättare, smidigare att anpassa kosten, näringslären och vilka näringskällor som kommer skapa ett hållbart liv för varje individ!
Planera ditt liv få tid att leva – Som Överviktsbehandlad har du stort eget ansvar att skapa hållbara rutiner för dig & de dina. Tänk på Varför till övervikten, arv och miljö!!

Som Överviktsopererad generellt är rekommendationen långsamma kolhydrater, bra fetter och protein från de bästa källorna. LCHQ perfekt för Överviktsopererade – Läs mer om LCHQ

Veckomeny Gastric bypass/Gastric sleeve överviktsopererad!

Det fullständigt rasar in frågor från sociala kanaler, många överviktsopererade som ökar i vikt och söker hjölp!!
Hjälp finns – Läs mer HÄR 

Veckomeny som finns att tillgå är grundad på LCHQ. Lägger till mer protein. Rekommenderar dygnsintag för att få bort stress. Att äta på riktig tallrik, ej assiet, lära ögat att se vad som är bra för stunden. Näringslära är grunden i det hållbara med vad man tankar från för näringskällor. DE första 3 åren är läroåren du lär dig vad som fungerar utefter vem du är.

Lathund för en dag /dygnsintag, gör till en Veckomeny!

Matplan ett bra sätt att lära in dygnsintag,

  • kl 05,45 – 07,45
    1 dl havregryn/bovete, 1 dl mjölk/mandelmjölk, ½  dl  bär, 1 msk linfrön.
  • kl  9.00 – 10.00
    1 dl naturell/osötad kvarg/keso, ½ dl bär.
  • kl 11.00 – 13.00
    100 – 125 g Kött, fisk eller fågel. Tillbehör, wokade grönsaker, quinoa & tzatsiki
  • kl 14.00
    1 dl keso naturell, äpple och 6-8 st hasselnötter.
  • kl 16.00
    Ägg med lite grönsaker eller frukt/bär med, naturell/osötad kvarg
  • kl 17.00 – 19.00
    100 g kött, fisk eller fågel.  Tillbehör, grönsaker, råris eller potatis gärna lagad i ugnen.
  • kl 20.00 – 22.00 (nattmackan)
    Smoothis eller matsvinnsmuffins
  • Bästa drycken,  vatten smaksatt med bär, lime, örter. Med bubblor för en festligare känsla Ca 1½ – 2 liter / dag.  3 sportflaskor finns dagligen färdiga i  min kyl.
  • Hoppa över drycker med kalorier, light och sötade med sötningsmedel
  • Var  vaksam med alkohol. innehåller mycket kcal
  • Sätt inte upp för stora krav på dig. Du är bra som du är.
  • Hälsosamma recept & mat – HÄR
  • Måltidsordning, 3 huvudmål med 2-3 mindre måltider över dygnet ett bra riktmärke i en kost & livsstilsresa för alla.

Boken Mellanmål på väg! En handbok för alla som har 1 kapitel för dig som funderar på att göra en behandling mot fetma med överviktskirurgi!
Boken har den viktia näringsläran för Överviktsopererade i 1 eget kapitel  skrivit till dig som är eller funderar på att göra en behandling med Överviktskirurgi, Gastric Bypass/Gastric Sleeve eller annan överviktsoperation.

Samsjuklighet med i bilden? Är det viktigt att den vävs in i kostplaneringen för bästa resultat!

En Överviktsoperation är endast ett verktyg – glöm aldrig bort det.
När läkaren drar ur instrumenten ur kroppen, börjar det nya ansvarstagande roliga arbetet att skapa ett nytt Mindset för individens framgångsresa!

  • Läs om Samsjuklighet HÄR

Var rädd om dig!
Sileo
– Mia Ånemyr
maila :info@miaanemyr.se
Sms;a på 0706-204206 så återkommer jag så snart jag har tid!

Vill du läsa vad jag har för yrkeserfarenhet & andras referenser ”Klicka här”
( Mia är även överviktsbehandlad sedan snart 26 år tillbaka och arbetar med livskompetensens hela cirkel till hållbar livsstil – det kan alla skapa med rätt verktyg och motivation)

Sluta Banta -Börja Leva omstartskalendern ger vi våran kompetens till dig i korta avsnitt under 31 dagar – Du kan med andra ord börja lyssna på den vilken dag du önskar. Lyssna, skriv, reklektera inom vilka områden i livshjulet du har fallgropar – HÄR finns hela omstartskalendern

Efter omstartskalendern i Sluta Banta – Börja Leva podcasten rekommenderas att du tar del av Erik Hemmingssons bok Slutbantat – Läs mer om den HÄR

 – Mia Ånemyr